WhatsApp als digitale postbus voor uw kantoor

WhatsApp als digitale postbus voor uw kantoor

Dagdagelijks dossiers beheren is een intensieve taak, zeker als klanten bijkomende documenten moeten voorzien om er voor te zorgen dat alles in orde is. Deze opvolging is vaak een zeer manueel proces; zoals de communicatie naar de klanten, de documenten ontvangen via een gepast kanaal, deze documenten op een goede manier opslaan…

Door gebruik te maken van extra digitale kanalen, zoals WhatsApp, kunnen we een modernere ervaring bieden. De automatie mogelijkheden hier achter zijn juist dé kracht van de oplossing. Zo brengen we klanten automatisch op de hoogte van acties die ze nog moeten ondernemen met eventueel wat extra context die relevant is rond hun dossier. Na de interactie van de klant worden de doorgestuurde gegevens veilig verwerkt - zo kunnen de documenten automatische in het juiste systeem bijvoorbeeld een SharePoint map van het dossier terechtkomen. De werkelijke mogelijkheden hiervan zijn echter eindeloos…

Op deze manier voorzien we een extra mogelijkheid dat klanten toelaat om hun documenten digitaal te kunnen aanleveren. Dit kan perfect gebruikt worden naast de bestaande communicatie kanalen zoals email. Het grootste voordeel naast tijd winst is het vermijden van fouten en betere feedback. De mogelijkheden tot interactievere automatisering zijn enorm. Zo kunnen we bijvoorbeeld denken dat we kunnen detecteren dat bepaalde documenten of informatie ontbreken en deze zelf automatisch opvragen.


Indien u graag eens zou willen bespreken hoe deze oplossing binnen uw kantoor kan bijdragen, aarzel dat niet om met ons een kennismakingsgesprek in te plannen via onderstaande link: